Home » Blog » 3 tips om meer groente te eten

3 tips om meer groente te eten

Gepubliceerd op 23 november 2019 om 13:00

Vind jij het lastig om voldoende groeten op een dag binnen te krijgen? Of hou je net als ik niet van heel veel groenten tijdens het avond eten?

Dan heb ik hier 3 waardevolle tips om meer groenten binnen te krijgen!

Als je voldoende vezels, vitaminen en mineralen binnen wilt krijgen, mogen we per dag 500 gram groente zien te eten. Om aan deze norm te komen, heb ik 3 praktische tips voor jullie. Print ze, plak ze op de koelkast en optimaliseer vandaag nog je nieuwe voedingspatroon!

 

Tip 1: Neem groente bij elke maaltijd

We moeten van het idee af dat we alleen bij de avondmaaltijd groente nemen. Nee, ook het ontbijt en óók de lunch kun je zien als maaltijdmoment om groente te nemen. Neem standaard elke maaltijd iets van groente en je krijgt van mij een dikke vette 10!

Tip 2: Eet rauwkost op je brood of cracker

Neem je een volkoren broodje of volkoren cracker met bijvoorbeeld kip of kalkoen, doe hier dan standaard wat groente op of bij. Dat kan een schijfjes tomaat, komkommer zijn of wat dacht je van wat kiemgroente? Dit is niet alleen super voedzaam, maar geeft ook een lekkere frisse bite ­čśä

Tip 3: Neem groente als snack

Snack groente, neem er zoveel van als je wilt. Weinig tot geen calorieën maar je tikt wel snel de 500 gram aan. En varieer, denk aan radijsjes, pastinaak, wortels en tal van andere groenten. Ook lekker met een dip, zoals hummus of een kwarkdip met kruiden.

Varieer!

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.